torsdag 26. desember 2013

Når er Julen over for deg?



Jeg har registrert at for mange er Julen over
allerede når 'Julehelga' (23-26 des) er over...

I dag f.eks er det mange som reiser hjem igjen
etter å ha feiret Jul sammen med familiene sine
Julen tar slutt når den egentlig begynner
skrev Aftenposten i går

Så når er Julen over for deg?
Er Julen over når Nissen har vært her på Julaften?
Etter Nyttårsaften?
Eller er du tradisjon tro og har Jul til 13 dag Jul?
20 dag Jul?

Meningsmålingen finner du i høyremargen!
Meningsmålingen avsluttet, og viste at de fleste
rydder vekk Julen 13'dag Jul




Jeg har som regel Jul til 6 januar, som er 13 dag Jul
Men i fjor hadde jeg Jul helt til 23 januar!!

Å det skal være sagt at jeg har vanligvis full Jul
fra 24 november!!

Hva med dem som venter med å pynte til Jul på lille Julaften?
De må da vel ha Julen lenger enn til etter julehelgen? Eller?



2 kommentarer:

  1. Da jeg vokste opp var julen over 13. dag jul, men vi satte ikke opp juletreet foer lille julaften. For min del er det vel foerste nyttaarsdag som gjelder, men vi setter opp juletreet 1. Desember. Kanskje skal jeg allikevel ha det oppe til 13. dag jul i aar, det er jo saa koselig :-) Jeg syns liksom det er saa trist naar julen er over. ;-( Maa holde paa den saa lenge som mulig!

    SvarSlett
  2. Enig med deg!
    Jeg syns alltid det er trist når Julen er over...

    Klem

    SvarSlett