onsdag 13. januar 2021

Tyvende dag jul



I dag 13.januar er det tyvende dag jul,
og mange rydder bort jula i dag

Jeg for min del tror jeg skal ha jul en stund til 
Har liten lyst til å rydde vekk juletreet,
da jeg har så stor glede av det. Er så fornøyd med det i år
Overlesset av juletrepynt fra alle verdens hjørner og i alle farger 

Jeg pyntet det med fire nye julekuler
som jeg var å hentet på posten i dag! 

Og ja, jeg fant de riktige fargelysene til slutt,
men jeg måtte bestille dem fra England

Jeg tok også inn fargen rødt igjen denne julen,
etter å ha vært lei av den i mange år
Det gjorde underverker 




Faktisk så kjøpte jeg seks røde glasskuler på John Lewis
før jul i 2019, som min sønn fikk i julegave samme år
da han mente at det var for lite rødt på treet vårt
Og han hadde rett!
R
ødt på juletreet blir magisk 



"Årets første" julekort strømmer inn...
Jeg har fått hele 14 julekort den siste uken
De fleste fra USA, men noen få fra Canada
Alle sendt i november og begynnelsen av desember i fjor

Jeg elsker å finne julekort i postkassen min, og de er alle sammen så fine
Det ligger så mye kjærlighet og glede i dem
Forventninger, håp, gode ønsker og tanker

Jeg liker å tenke at disse fine julepyntede konvoluttene som oser jul, 
har spredd masse juleglede på sin lange reise hjem til meg 



Denne syns jeg var søt (med en tepose på innsiden)
men den kom litt for sent til at jeg kunne nyte den på selveste julaften
(dessuten er jeg og avsender på ulike tidssoner)
Men jeg likte ideen veldig godt! Utrolig koselig tanke 


Julen ble altså veldig annerledes i 2020, ingen besøkende
Og vi har fortsatt ikke fått treffe familiene våre 
Kanskje lettes det på restriksjonene etter den 19.januar
men trolig ikke...

Vi får håpe på en mer "normal jul" i år! 

Ikke hadde vi snø i julen heller
Vi fikk et lite glimt av snø i november, men det var det hele
Men nå derimot, nå har vi fått litt snø
og i min julepyntede stue gir det ekstra julestemning 

I følge gammel tro sies det at hvis det snør på tjuendedagen, 
er det fortsatt tjue snøværsdager før sommerdagen 14.april.
- Ja, en kan jo håpe!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar