lørdag 31. oktober 2009

Happy Halloween



Jeg tilbringer dagen i Bergen
så jeg slipper tiggende barn på
hotelldøren min ;)
Forhåpentligvis

Men ønsker dere alle en festlig
Halloween


Jeg vet at mine barn skal ut å gå
og de gleder seg stort

Men i stedet for å tigge synger de en sang
som går sånn her:

Det stod noen unger på en trapp
virrivirrivipp bombom
Så sa den ene hør min venn
virrivirrivipp bombom
Vi vil gjerne ha litt godteri
virrivirrivipp bombom
det ville vært så trivelig
virrivirrivipp bombom




Gode råd jeg deler med barna mine:

¤ Små barn må alltid gå ifølge med en voksen
¤ Er utelyset slått av hos noen, betyr det at de ikke
vil ha besøk av små tiggende spøkelser. Respekter dette!
¤ Planlegg ruten og la de voksne få vite hvor den går
¤ Gå aldri alene, men vær alltid minst tre stykker
¤ En voksen bør se gjennom godteriet du har fått før du spiser det!
¤ Vær forsiktig med fremmede
¤ Husk å takke pent for det du får
¤ Ta imot godteriet i døren, aldri gå inn til noen!
¤ Ta gjerne med deg mobiltelefonen og en lommelykt
¤ Ha på deg klokke
¤ Vær forsiktig i trafikken og bruk refleks
selv om det ikke passer helt til kostymet



Her finner du noen oppskrifter
på Halloween kake, muffins, fingre ol



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar