tirsdag 1. desember 2020

Første desember

 


Første desember 

Vi startet dagen med pakkekalendere hele gjengen
+ flaxkalendere (og adventsmagi kalender til meg)

Alven (Elf on the shelf) er tilbake og satt inni den ene juletøffelen til minstemann
Klar for å ake ned noen ruller med julegavepapir 

Vi så julekalendere på TV på morgenkvisten her (både norsk og svensk)
Mens det ble inntatt både frokost og kaffe (meg) 

Vi har sett julefilmer idag, spilt julemusikk, og jeg har drukket
sesongens første kopp med gløgg (med mandler og rosiner)

Jeg har også rukket å pakke inn et par julegaver 
med litt hjelp fra minstemann

Nå skal desemberdagene nytes 



Desember er også måneden for både morgen og kveldsgymnastikk
Jeg må sette i (og trekke ut) kontakter både høyt, lavt, under og over
Så det blir en liten runde når jeg står opp og før jeg legger meg
- Ja, for her har vi alle lysene av om natten 

Noe som minner meg på at det i dag er røykvarslerens dag

Det betyr at man må bytte batteri i alle husets røykvarslere 
Sørge for at det er en røykvarsler i alle rom

Brannslokningsapparatene skal vendes på
slik at pulveret ikke klistrer seg fast i bunnen

Sjekk også at nåla på trykkmåleren står på grønt
Er ikke apparatet i orden må du kjøpe et nytt


Det anbefales at du har et apparat i hver etasje,
og at du har ett tilgjengelig der hvor du sover 

- og husk å blås ut alle lys!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar