tirsdag 23. november 2021

Gleder meg hele året




Ja, altså jeg gleder meg hele året til at høsten kommer 
og til at jeg kan kose meg med julebloggen

Men jeg har jo ikke hatt "tid til det"
Er jo altfor opptatt med andre julerier slik som i fjor
Men nå skal jeg ta meg tid til det!

Jeg har fått pakket inn 7 pakkekalendere da
Det blir 168 pakker det, og det tar tid
Men det føles så godt når jobben er gjort 



Her pyntet vi til jul 5.november 
Juletreet er fullstappet av julepynt og julelys
Adventsstakene kom opp i vinduene, utebelysningen er tent
 og det eneste som mangler er adventstjernene mine
Jeg kjøpte nye i fjor, men de er borte!?

Jeg mistenker at de ved en feiltagelse ble levert til bruktbutikken her på nyåret
I såfall håper jeg de kan glede noen andre i adventstiden i år,
og jeg må på leting etter nye adventstjerner 


Vi har også rukket å vært innom Røros
Og Bergstaden oser alltid av julestemning 



I dag er det to dager til årets beste dag
Thanksgiving 
Kalkunen er lagt i saltlake (brining) 
Pecan pretzels er i boks, og jeg skriver på den siste handlelisten for den store dagen
I morgen skal jeg lage Dronning Maud pudding som er barnas favoritt


Men nå blir det straks litt kveldskos, med en iskald julmust,
juleskum og bladet Amelia Jul 

Og ja, i går kom sesongens første snø! Lykke 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar