fredag 23. desember 2022

Ukens film: The Holiday

 

The Holiday (2006)

Med Kate Winslet, Jude Law, Jack Black
Cameron Diaz med flere

Nå har jeg allerede ytret min kjærlighet 
for Diane Keaton, i diverse andre filmer

Men en annen skuespiller jeg også
liker veldig godt er Kate Winslet 

Så jeg har også sett alle hennes filmer 
Og hun er jo helt fantastisk i The Holiday
 



Hvor ville du ha feiret jul om du kunne velge mellom
 Los Angeles i California og Surrey i England? 
Jeg hadde valgt Surrey uten tvil

Her kan du lese litt mer om Rosehill Cottage
Og om det finnes på ordentlig, eller ikke...?


Visste du forresten at nettsiden med Home Exchange er på ekte?
Joda, du finner den her

Det samme med pub'en The White Horse 


 


Det jeg liker aller best med filmen er
forholdet mellom Iris og Arthur

Og
selvfølgelig idylliske Rosehill Cottage og den lille byen ute
på den engelske landsbygda (ca 1t utenfor London)
Shere, i Surrey for å være helt nøyaktig 

Og kanskje kan du huske stedet fra andre filmer du har sett?
F.eks Bridget Jones, The Wedding Date, Downton Abbey,
The Crown, Call The Midwife, Gladiator, Wonder Woman med flere


"In the movies, we have leading ladies

and we have best friends
You, I can tell are a leading lady
But for some reason, you're behaving like the best friend"


Arthur 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar