onsdag 23. november 2016

Skriv i vei, og send det med et smil



Et av julens mange høydepunkt er julekortene
Det er så innmari koselig å sende julekort
og det er så utrolig hyggelig å få julekort

Det er som om hvert eneste lille julekort
som dukker opp i postkassen min
har en liten dose julemagi i seg

Hører mange si at de ikke får julekort lengre
Og det syns de er trist!
Så spør jeg om de sender ut julekort selv da?
Og svaret er ofte nei....

Men uansett, uten å tenke på at du må få noe tilbake
Så er det en glede i seg selv bare å sende julekort
Bare å vite at du har gledet en annen bør vel være nok?
Og skulle du være så heldig å få et julekort
så er det jo bare ekstra hyggelig

Jeg syns det er så stas med julepost
Og sender - og mottar julekort fra hele verden
Juleglede har vi også vår egen lille julekortutveksling
der vi medlemmene sender julekort til hverandre

Det trenger ikke å være hjemmelaget, fancy eller
et julekort med bilder av husets medlemmer på
Du kan helt enkelt bare kjøpe et kort,
eller en pakke med kort på butikken

Det finnes så mange fine julekort
Jeg har en skuff full av dem...
Er jeg ute å reiser i førjulstiden
kjøper jeg alltid med julekort hjem


Sett deg ned en stille stund
spill julemusikk, ha noe godt i glasset
Kjenn på førjulsgleden, og skriv julekort

Kanskje til noen i familien? En god venn? 
En gammel venn som ikke har hørt fra deg på lenge?
Noen som absoutt ikke forventer å høre fra deg i det hele tatt?

Skriv i vei, og send det med et smil 
Helst innen 11. desember

Det får bli dagens oppfordring fra meg


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar