lørdag 24. juni 2017

Sommeren er en fin tid til å kjøpe kalendergaver på



I dag er det akkurat seks måneder igjen til Julaften
Heldigivs lenge til....(ja, det mener jeg)

Jeg har aldri hatt det travelt med å komme frem til julaften
da jeg liker best å være på den magiske veien dit
Og da spesielt førjulstiden, som for meg begynner allerede i november

Ja, for min del kunne jeg ha vært i førjulsboblen i månedsvis....
Det er der jeg trives best, med alt av juleforberedelser
For når julaften endelig er her, er jo alt over
Katta er sluppet ut av sekken, målstreken er passert
og alle hemmeligheter er avslørt...

Når noen sier at de gleder seg til jul
så er det jo lett å tro at man gleder seg til lillejulaften
julaften og romjulsdagene (min favoritt her er lillejulaften)
Men når jeg har spurt hva det er folk gleder seg til
så svarer de fleste førjulstiden, altså ukene før jul 



Her har vi en etterlengtet sommerferie  (de fleste av oss)
og vi håper på en lang og fin sommer

Selv om det er sommer og flere måneder til adventskalendere skal fylles
syns jeg sommeren er en fin tid til å kjøpe kalendergaver på
Mange kjekke småting er å finne i butikkene nå
Jeg liker å kjøpe ting man har bruk for og ikke 'søppel'

Julegavelisten er også skrevet, og dyre gaver (som jeg uansett skal kjøpe i desember)
kan godt kjøpes nå. F.eks kan det være et servise jeg vet noen ønsker seg
og som koster en liten forume i seg selv (eller bestikk/glass/sølv)
Men som er på sommertilbud nå...

Og folkens det er lov og det er helt mulig
å tenke på jul og juleforberedelser
samtidig som man virkelig nyter sommeren


God sommer




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar