tirsdag 13. august 2019

Panik i tomteverkstan



Årets julekalender på SVT har jeg gledet meg til i hele år

Jeg har nemlig hørt Pernilla Wahlgren snakke varmt om denne
og sett hennes bilder på Instagram fra innspillingen
Hun spiller nemlig rollen som nissemor



Panik i tomteverkstan
utspiller seg i den hemmelige nissebyen på Nordpolen,
der også julenissens verksted selvfølgelig ligger

Byens eksistens bygger på at folket i byen må tro på nissen
noe de fleste av barna dessverre har sluttet å gjøre
Det blir nå opp til nissefar å overbevise barna om at han faktisk finnes

 Høres det litt kjent ut?
For det finnes jo flere julefilmer om samme tema
Men det skal bli morsomt å se løsningen på denne

Her er Pernilla Wahlgren og Per Andersson som nissemor og nissefar



Nå lurer du kanskje på hvorfor jeg er så opptatt av den svenske julekalenderen? 
Men svaret er enkelt: Jeg er vokst opp med å se på de svenske tv kanalene
Jeg har sett den svenske julekalenderen så lenge jeg kan huske
(og min favoritt fra barndommen er Trolltider, etterfulgt av Albert & Herberts Jul

Det er nok min mammas fortjeneste, hun har nemlig alltid sett mest på de svenske tv kanalene
- og det gjør hun fortsatt den dag i dag






KILDE: Expressen/Aftonbladet/Pernilla Wahlgren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar