tirsdag 20. oktober 2009

Juletre


Egentlig så er tradisjonen fra min
barndom at vi pynter
juletreet Lillejulaften

Men siden jeg er en førjulsentusiast (!) og har størst
glede av førsjulstiden begynte jeg for noen år siden
å pynte juletreet i midten av desember

Å det anbefales virkelig!
Førjulstiden blir om mulig enda mer magisk!
Ja hadde det vært opp til meg kunne jeg
dratt edelgranen inn i stua til 1 desember


Jeg har i mange år vært glad i rødt og gull
Og et år ville vi overraske barna med å pynte
juletreet mens de sov
Å jeg koset meg virkelig å pyntet kun i rødt og gull
og ble veldig fornøyd med resultatet!

Å da barna våknet dagen etter å kom inn i stua
og fikk se juletreet - ble de super skuffet
"Har dere pyntet treet uten oss?"
Ups
Så det var første og siste gang vi gjorde det!

Nå er barna med og de pynter med ALT
vi har av juletrepynt
Å de kommer jo hjem fra barnehage og skole
med masse ny juletrepynt hvert år

Juletrelysene har også endret seg de siste årene
Jeg er jo vant til slike ordinære lys som de
fleste har, men begynte i tillegg med en lyskjede
med mange små små lys
Å den miksen med store og små lys er fantastisk!

Å for to år siden kom enda en lyskjede på treet vårt
Å ja, jeg synes i utgangspunktet at dette er litt flaut,
og litt harry kanskje men lyskjeden består av
små fargede pærer!
(Neida, de blinker ikke!)

Å de tre lyskjedene sammen gjør juletreet
perfekt, magisk og utrolig koselig!



Noen bilder fra fjorårets overpyntede juletre



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar