fredag 20. november 2009

Fredag


Det er fredag morgen klokken er straks 09
jeg rusler forbi Solsiden
Ser at noen har laget en utstilling alla
Jens Petrus i Skomakergata
I viduet står nemlig en grønn reol
med 24 par sko - nummerert
Så koselig tenker jeg
og kjenner at det gleder mitt julehjerte

Jeg kommer frem til broen over Nidelva
i retning Rica Nidelven Hotel
der står det noen hyggelige gutter
og tilbyr meg hjemmelaget kakao
(med mini marshmallows)
og klementiner
Kakaoen var utrolig god!
Å for en juleglede!



Å for en fantastisk start på dagen!
Jeg går smilende over broen
og ser på julepynten som lyser
fra overnevnte hotell
Ja, det var bare snøen som manglet dalende ned!
Julehjertet mitt slår et ekstra slag for Søstrene Karlsen idag
og selvfølgelig skal jeg dit før jul å smake på deres Eggnog!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar