lørdag 19. september 2020

Når starter julesesongen for deg?



 Nedtelling til jul!

15.september var det altså 100 dager igjen til julaften
Det er da jeg begynner å poste innlegg på Juleglede sin Instagram igjen

Da har det vært stille der helt siden forrige jul,
og mange venter på nedtellingen min
Ja, noen mener faktisk at jeg burde holde på
hele året
Men det er helt uaktuelt for meg

Og noen få mener jeg burde vente til desember med nedtelling min..


Faktisk så har jeg et litt ambivalent forhold til denne nedtellingen
For jeg har absolutt ingen hastverk med å komme meg fortest mulig frem til Julaften
Nei, det er tvert i mot!

Julen for meg, er som jeg har skrevet utallige ganger førførjulstiden
Det er da magien skjer for meg

Julaften blir en endestasjon,
og hvem har det vel travelt med å komme seg dit?





Jeg burde heller kanskje startet med en nedtelling til julesesongen
Men jeg har funnet ut at den starter ulikt for de fleste av oss

Min julesesong starer allerede i oktober, 
med fullt julehus fra 1.november 


Når starter julesesongen for deg? 









2 kommentarer:

  1. Koselig å se det er "liv" her igjen.Ja, tenk så fort tiden går. Det beste ved å glede seg til noe, er jo at det er tid igjen. Jeg starter litt opp i november med bittelitt julemusikk, og mere grønt og hvitt i huset. Men desember er min måned, og jeg koser meg med jul til trettendedag. Ha en fin dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Fin dag ønskes deg også ♥

      Slett