fredag 17. november 2017

Min favoritt julefilm



Min favoritt julefilm er
National Lampoon's Christmas Vacation

Filmen kom ut i 1989 men jeg så den nok ikke
før mange mange år senere

Og når den ble en julefavoritt, det vet jeg ikke....
Men jeg elsker denne filmen, og denne familien 



Christmas Vacation er den eneste filmen jeg 'sparer' på å se
Alle andre julefilmer kan jeg fint se 'hele året'
Men når den først er på i desember
står den ofte på i bakgrunnen mens jeg gjør
div juleforberedelser her hjemme

Det er faktisk et godt tips
Å la julefilmer (du allerede har sett) rulle å gå
 i bakgrunnen når du er hjemme å pusler til jul
Det løfter stemningen mange hakk!
(ta en pause fra julemusikken og prøv)


I høst bestilte jeg dette bildet (print)
fra filmen malt av fantastiske Thomas Kinkade
Max julestemning 




På ønskelisten min står også
Christmas Vacation's adventskalender
og jeg hadde også blitt veldig glad
for et par av de morsomme glassene til eggelikøren

Jeg håper hvert år at mannen skal la seg smitte
av Clark Griswold's juleglede

Noe han sier aldri kommer til å skje...
Han mener at det holder lenge
at han går med en t-skjorte fra filmen
(som han kjøpte på eget initiativ, så det er håp!)


Jeg gleder meg til nok en Griswold  Family Christmas
om ikke så altfor lenge... 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar