fredag 10. november 2017

Sjokoladekuler med lakris



Sjokoladekuler med lakris

200 gr mørk sjokolade
1 dl fløte
50 gr finhakkede mandler
3 ts lakrispulver

Smelt sjokoladen sammen med fløten på svak varme
Tilsett 3 ts lakrispulver og 50 gr finhakkede mandler
(jeg brukte mine lakrismandler)
La blandingen avkjøles i kjøleskapet

Når blandingen er avkjølt kan du trille ut kulene
før du ruller dem i lakrispulver til slutt

Sjokoladekulene må oppbevares tørt og kjølig


TIPS: 

Du kan fint erstatte den mørke sjokoladen med melkesjokolade
Når det kommer til lakrispulver er nok RAW lakrispulver
det beste å bruke når du skal rulle sjokoladekulene i lakrispulver 

I mine sjokoladekuler brukte jeg RAW lakrispulver 
Utenpå derimot har jeg rullet dem i lakrisrotpulver
da jeg dessverre plutselig var tom for RAW lakrispulver

Lakrisrotpulveret er økologisk, sukkerfritt og mye lysere
Minner litt om Hockeypulver, og er litt mer melete i konsistensen

Sjokoladekulene ble gode
Men jeg tror nok at de hadde blitt enda bedre
med Raw lakrispulver på utsiden også!

Oppdatering: Nå har jeg funnet det desidert beste lakrispulveret
Jeg bruker å kjøpe det i Sverige, og det kommer fra Kung Markatta 



3 kommentarer:

  1. Disse skal jeg prøve!:D Hvor får jeg kjøpt lakrispulveret? Begge altså:D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei =)
      Lakrispulveret kjøpte jeg på Life
      og Lakrisrotpulveret kjøpte jeg på Hardangerfrukt Helsekost

      Slett
  2. Hei! Lakrispulveret på mine kuler trakk inn i sjokoladen, selv etter å ha stått kaldt i 24 timer.. har du noen tips til hvorfor dette kan ha skjedd?

    SvarSlett